sunnuntai 27. syyskuuta 2015

Bryssel osa 6, Ape sarjakuvamuseossa


En juurikaan lue sarjakuvia. Siitä huolimatta olin varma, että pitäisin Brysselin sarjakuvamuseosta ja olihan se kohteliasta käydä tervehtimässä Tinttiä, kun kerran Belgiassa oltiin. Museon sisäänkäynti näkyy seuraavassa kuvassa takanani. Rakennus on jugendtyylinen ja museon tiloissa on aiemmin toiminut Waucquez'n tavaratalo. 


Museon aulassa kävin heti tutustumassa pariin tyyppiin. Jotain kuuluisuuksia heidän täytyi olla, mutta minä en heitä tuntenut, no ehkä he tunsivat minut. "Kaikkihan ne apinan tuntee." 


Aulan jälkeen portaikon edessä oli kaveri, jonka minä kyllä tunsin. Hän oli Tintti, jota minä olin tullut tervehtimään. Seinällä olevassa taulussa oli kuva Tintin piirtäjästä. Hänen oikea nimi oli Georges Rémi, mutta hänet tunnetaan paremmin taiteilijanimellä Hergé. 


Portaiden yläpäässä oli lipputiski ja tiskin vieressä seisoi Lucky Luke. Sisäänpääsymaksu aikuiselta tähän museoon oli 10 euroa. 


Hetken tassuteltuani näin hauskan näköisen kaverin. Jotain tuttua hänessä oli, mutta ei, en sittenkään tunnistanut häntä. 


Katselin hetken toisen kerroksen tasanteelta kun muut turistit ottivat kuvia museon aulassa. 


Vitriineistä löytyi niin tuttuja kuin minulle tuntemattomia sarjakuvahahmoja. Obelixin minä kyllä tunnen. 


Tuttuja oli myös Tintti, kapteeni Haddock, professori Tuhatkauno ...


Ja tietysti Tintin koira Milou. 



Seuraavan kuvan poikaa en tunnistanut. Mutta minusta tuntuu, että poika mietti kovasti kuva tuo karvainen kaveri on. 


Seuraava kaveri oli tosiaankin tutun näköinen, mutta en ollut ollenkaan varma mistä sarjakuvasta hän on. Tintistä? 


Museokierroksen jälkeen kävin vielä museon kaupassa, joka oli mielestäni yhtä mielenkiintoinen kuin itse museo. 


Kaupasta en ostanut mitään, mutta oli mukava katsella tavaroita. 


Tämä museo on mielestäni käymisen arvoinen ja voin suositella museota sinulle. Mikäli mielit mennä tähän sarjakuvataiteenmuseoon, löydät tarkemmat tiedot osoitteesta: http://www.comicscenter.net/en/homeMatka jatkuu seuraavassa osassa.

T. Ape The Bloggaaja

P.S. Muita matkakertomuksia voit lukea klikkaamalla tästä.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti