sunnuntai 8. maaliskuuta 2015

Cancun osa 7, bussilla tuskalliseen turistikeskittymään, supermarketista jauhemehuja

Amerikkalaistyyppiset huvi- ja turistialueet eivät ole meidän juttu. Emme käy lomillamme Universal Studioissa, Harry Potter tai Disneylandeissa.

Mutta nyt olimme Cancunissa, niin olihan meidän katsottava tämäkin puoli. Kyseinen alue jonne suuntasimme, on paikka, jossa myydään turistitavaraa. Lisäksi tämä alue on yökerhojen ja turistiravintoloiden keskittymä. Tälle alueelle tulevat amerikkalaiset opiskelijat juhlimaan spring breakin aikana.

Tulimme alueelle keskustan suunnasta ja hyppäsimme pois suuren kaupan kohdalla, jossa oli myynnissä pelkästään turisteille suunnattua tavaraa.

Matkamuistoja oli jos jonkinlaista.

Tavarat olivat mielestäni krääsää pahimmasta päästä ja hinnat olivat suhteellisen korkeat.

Kaupassa emme viettäneet kauan aikaan ja ostosten määrä oli nolla. Pihalla hämähäkkimies nappasi minut, mutta onneksi äiti tuli hakemaan minut pois.

Lähellä turistikauppaa oli suuri supermarketti. Äiti halusi mennä kauppaan, sillä hänen sisko oli pyytänyt jauhemehuja Meksikon tuliaisena.

Äiti oli ostanut viisi vuotta sitten viimeisillä rahoilla jauhemehuja Meksikosta. Äiti ei itse pitänyt mehujen mausta, mutta äidin siskolle ne olivat maistuneet.

Yhdestä jauhepussista saa kaksi litraa mehua ja makuvaihtoehtoja oli aikalailla.

Supermarketilta kävelimme vielä alueelle, jossa myytiin matkamuistoja ja muuta turistitavaraa. Äidillä ei mielenkiinto kestänyt kauan, joten menimme kauemmaksi seisoskelemaan, kun reissulasse tutki kojuja.

Kävelimme pienen matkan eteenpäin ja vastaan tuli katettu ostosalue. Päätimme kävellä alueen läpi toiselle puolelle turistikeskittymää.

Nyt oli käsillä päivän tuskaisin hetki, no itsepähän alueelle menimme. Kun pääsimme katetulle ostoskeskittymään, alkoi perinteinen turistimeininki.

Alueella ei ollut vielä montakaan muuta turistia, joten saimme myyjien jakamattoman huomion. Tästä se lähtee. Ensimmäinen myyjä hyökkäsi luoksemme. "Tervetuloa kauppaani ystäväni, myyn teille tuotteet erikoishintaa, tämä hinta on vain tänään."

No niin tietenkin! Äiti hymyili miehelle ja taputti häntä selkään. "Kyllä, kyllä ystäväni, erikoishinta vain minulle ja ainoastaan tänään."

Kävelimme ostosalueen melko nopeasti läpi, vastaamatta seuraaville myyjille mitään.

Ostosalueen toisella puolella oli ostoskeskus, josta löytyi Hard Rock-cafe ja yksi Cancunin kuuluisimmista yökerhoista Coco Bongo.

Kävimme kurkkaamassa ostoskeskusta, mutta sielläkään ei pystynyt aikaa viettämään, sillä myyjät olivat heti kimpussa.

Kävelimme vielä alueella hetken.

Vastaan tuli matkamuistomyymälöitä, ravintoloita, yökerhoja, baareja ja tietysti turisteja.

Coco Bongon edessä oli suuri hämähäkkimies, jossa turistit kävivät kuvauttamassa itseään.

Minustakin piti ottaa yksi kuva Coco Bongon edustalla.

Alueella oli myös miehiä joiden kanssa pystyi ottamaan turistikuvia. No jotain tippiä heille varmasti piti kuvista antaa. Joku miehistä oli pukeutunut batmaniksi ja ainakin kolme oli pukeutunut vihreäksi Mask-mieheksi.

Yksi Mask-mies huomasi minut, ojensi käsiään ja sanoi: "Monkey!". Äiti pyöritteli miehelle päätä ja sanoi, että en anna sinulle Apea, sillä saattaisit kidnapata hänet. Mask-mies hymyili äidille ja jätti meidät rauhaa.

Kun olimme jo alueen loppupäässä, löysin jotain huisia. Edessäni näkyi ravintola, jonka nimi oli Monkey Business! Ihan oma ravintola apinoille?

Kävin vähän hengailemassa ravintolan edessä olevien apinoiden kanssa, he olivat aika rentoja tyyppejä.

Olimme olleet alueella ehkä kaksi tuntia ja tämä oli meille riittävästi, emme palanneet loman aikana enää tälle alueella.

Seuraavana päivänä reissulasse lähtisi retkelle Chichen Itzaa ja me viettäisimme äidin kanssa sadepäivää hotellilla. Matka Cancunissa jatkuu seuraavassa osassa

T. Ape The Bloggaaja

P.S. Muita matkakertomuksia voit lukea klikkaamalla tästä.