sunnuntai 11. tammikuuta 2015

Yes, yes, famos monkey in Finland

Äiti saa usein paljon hymyilyä osakseen, kun hän ottaa minusta matkoilla kuvia. Välillä joku jopa huudahtaa: "Voi kuinka suloinen hän on!" Luulen, että tuolla lauseella tarkoitetaan minua. Viime kesänä Madridissa saimme eräältä mieheltä huomiota enemmänkin. 

Oli kaunis kesäinen päivä ja vietimme aikaa Retino-puistossa. Äiti oli ottamassa minusta juuri kuvaa, kun paikalle pyyhälsi pyörällä espanjalainen mies. 


Hän osoitteli minua ja kyseli äidiltä jotain espanjaksi. Äiti osaa ehkä kaksi lausetta espanjaa, joten kysymys jäi hieman epäselväksi. Ehkä mies luuli tunnistavansa minut. Jos hän vaikka arveli minun olevan Pikku Kakkosen karvakuono Ransu. 

Äiti yritti kertoa miehelle englanniksi, että olin suomalainen apina, joka kirjoittaa matkablogia. Mies ei puolestaan puhunut englantia, vaan jatkoi sinnikkäästi espanjan puhumista äidille. 

Siinä sitten hetki yritettiin keskustella "monikielisesti", mutta keskustelukumppanit ei oikein ymmärtäneet toisiaan. Vihdoin äiti tunnisti yhden espanjankielisen sanan "famos" eli kuuluisa. 

Äitiä hieman hymyilytti, mutta vastasi miehelle: "Yes, yes, famos monkey in Finland". Mies tyytyi tähän vastaukseen, hymyili äidille ja jatkoi matkaansa. 

Eli olen nyt sitten kuuluisa apina Suomesta. 

T. Ape The Bloggaaja

P.S. Matkakertomuksia Madridista ja muista matkakohteista löydät klikkaamalla tästä


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti