tiistai 23. joulukuuta 2014

Finnairin businessluokassa Souliin

Olimme varanneet paikan koneeseen lähtöselvityksen yhteydessä, mutta kun pääsimme lähtöportille ja äiti ojensi virkailijalle boarding passin, ei kone hyväksynyt istumapaikkaa. 

Jaahas, sinulla on vaihtunut istumapaikka, sanoi virkailija äidille. Aaa, okei, vastasi äiti ja katseli virkailijaa kulmien alta. Niin, saat paremman paikan korjasi virkailija. Äiti otti vastaan uuden boarding passin, mutta ei vielä ehtinyt katsoa mikä paikka oli kyseessä.

Kun pääsimme koneeseen sisälle, meidät ohjattiin businessluokkaan! Huisia! Voiko loma paremmin alkaa!


Lennon alussa sain lappuja, jotka pitää täyttää Etelä-Koreaan mennessä. Äiti puolestaan laittoi tossut jalkaan ja otti rennosti. Jalkatilaa oli kerrankin lennolla ruhtinaallisesti. 


Äiti sai myös aikuisten juomaa, jotain sellaista kuplivaa.


Minä jo luulin, että minusta ei pidetä ollenkaan huolta, mutta sitten tapasin lentoemännän nimeltään Aino. 


Aino kyseli äidiltä kuka olen ja hetken keskustelun jälkeen aloin saamaan mitä parhainta palvelua. Ensin minulle tuotiin puuhavihko, jotta saisin ajan kulumaan mukavasti. 


Ja hetken kuluttua Aino toi minulle banaanin! 


Puuhavihossa oli eri hienoja tarroja ja sitten vähän vaikeampia tehtäviä. 


Aino kävi kyselemässä, että miten minulla sujuu tehtävät. Äiti sanoi, että tehtävät taitaa olla vähän liian haastavia Apelle. Aino lausahti, että onhan tuossa tyhjää sivua onneksi vieressä johon voi piirrellä. 


Businessluokassa oli hyvät ruoka- ja juomatarjoilut. 


Teeveestä tarkkailin aika ajoin missä kohtaa olemme menossa.


Sain lennolla myös jäätelöä ja suklaata. 


Mitä kaikkea businessluokassa oli tarjolla? Mm. lehtiä luettavaksi, hyvät korvakuulokkeet, sukat, tossut, korvatulpat, peitto, tyyny ja lappu silmille, jos halusi nukkua. Ja mikä parasta, paljon istumatilaa ja penkki, jonka sai makuuasentoon. 


Minua ei heti nukuttanut, kun valot sammutettiin, joten katsoin hetken aikaa elokuvaa. 


Pari tuntia sain lennon aikana nukuttua. 


Äiti sai valita aamupalan kolmesta eri vaihtoehdosta. 


Minä söin aamupalaksi banaanin, jonka Aino oli tuonut minulle aiemmin. 


Oli kyllä luksusta matkustaa businessluokassa ja palvelu oli erinomaista. 

Oletko lukenut jo juttuni, kun pääsin Ainon kanssa Finnairin ohjaamoon? Jos et, niin voit lukea jutun klikkaamalla tästä

T. Ape The Bloggaaja

P.S. Muita matkakertomuksia pääset lukemaan klikkaamalla tästä


1 kommentti:

  1. Kyllä Apen reissu on alkanut niin hienosti, että ihan kateeksi käy :)

    VastaaPoista