perjantai 25. heinäkuuta 2014

Ensimmäinen päivä Barcelonassa

Saavuimme Barcelonan Sants Station bussiasemalle Andorrasta. Kävimme hakemassa infopisteestä Barcelonan kartan ja koordinaatit omasta sekä hotellin sijainnista. Äiti kysyi myös taksin hintaa, joka oli noin 15 €. Päätimme mennä hotellille taksilla, koska olimme istuneet jo kolme tuntia bussissa.

Metrollakin olisi päässyt perille, mutta mietimme että se ei ole vaivan arvoista. Meillä oli myös passit, luottokortit ja rahat mukana, joten taksi tuntui viisaammalta valinnalta. Barcelonahan on kuuluisa taskuvarkaistaan ja metro on hyvin otollinen paikka menettää rahansa.

Otimme siis taksin ja lähdimme kohti hotellia.

Äiti vahtii aina silmä kovana, että laittaako kuski taksimittarin päälle, mutta tällä kertaa ei ollut mitään ongelmaa ja taksi tuli maksamaan oikean summan.

Olimme varanneet hotellin keskustan ulkopuolelta, koska näin saimme parempitasoisen hotellin ja uimaranta olisi lähellä meitä. Varaamme yleensä hotellin keskustan alueelta, mutta tällä reissulla meillä oli niin monta kaupunkia, että yksi rantapäivä reissuun oli hyvä valinta.

Saavuimme hotellille ja meidät otettiin ystävällisesti vastaan. Respassa henkilökunta puhui meille selkeää englantia ja erittäin hitaasti, että me varmasti ymmärtäisimme. Saimme huoneen, jonka ikkuna oli merelle päin.

Viemme tavarat huoneeseen ja lähdimme tutustumaan lähiympäristöön. Kävelimme ensin rannalle ja nautimme auringonpaisteesta sekä merituulesta.

Äiti otti minusta pari kuvaa, mutta rannalla oli niin kova tuuli, että menin välillä mukkelis makkelis.

Sitten lähdimme kävelemään toiseen suuntaan hotellilta. Olimme vielä sen verran väsyksissä Andorran bussimatkasta, että karttaa emme jaksaneet kaivaa esille. Haahuilimme hetken kaduilla ja sitten näimme suuren rakennuksen (Torre Agbar).

Jatkoimme vielä matkaa ja suuren rakennuksen luota ja löysimme leveän kadun, jota lähdimme kävelemään. Kadun varrelta löytyi aukio, jonka ympärillä näytti olevan terasseja, ruokapaikkoja ja kauppoja. Menimme hetkeksi istumaan terassille ja sen jälkeen syömään. Lähtiessämme kävimme ruokakaupassa hakemassa vettä ja aikuisten juomaa, joka oli jotain viiniä tölkissä. Kauppalaskun summaksi tuli kokonaista 5 euroa ja viiniä oli kuitenkin kolme litraa.

Palasimme takaisin hotellille lepäämään.

Seuraavana päivänä lähdimme tutustumaan Barcelonan nähtävyyksiin, joista kerron teille seuraavassa postauksessa.