tiistai 3. kesäkuuta 2014

Yksin matkustaminen

Minä en ole koskaan käynyt ulkomailla yksin, sillä olen vasta neljän vanha. 



Minusta on kuitenkin jännittävä ajatus, että ihmiset uskaltavat lähteä yksin matkalle. Äitini on monesti matkustanut itsekseen ulkomaille, joten päätin hieman kysellä häneltä, millaista yksin matkustaminen on.

Minä: Pelottaako sinua, kun lähdet yksin matkalle?

Äiti: Ei, ei minua pelota. Kun ensimmäistä kertaa lähdin yksin matkalle Thaimaahan, minua hieman jännitti. Mutta perille päästyäni minä huomasin, että mitään jännitettävää ei ollut. 

Minä: Miksi lähdit matkalle yksin, etkö olisi voinut mennä jonkun kaverin kanssa? 

Äiti: Juuri silloin kukaan kavereistani ei päässyt reissuun ja itselläni oli niin kova matkakuume, että johonkin oli päästävä.  

Minä: Onko sinusta kiva matkustaa itsekseen? 

Äiti: Kyllä minusta on kiva matkustaa niin kavereiden kanssa kuin itsekseni. Ja sinun kanssasi Ape on erityisen mukava matkustaa. :)

Minä: Mitä sinä teet matkoillasi yksin ollessasi? 

Äiti: Riippuu ihan matkakohteesta. Kiertelen kaupungilla, katselen arkkitehtuuria ja paikallisia nähtävyyksiä sekä käyn museoissa. Erityisen mukavaa yksinmatkustamisessa on se, että voi tehdä ihan mitä itse haluaa. Esim. Aasiassa matkustaessani saatan käydä joka ilta kahden tunnin jalkahieronnassa. 


Minä: Onko yksin matkustamisessa mitään huonoja puolia? 

Äiti: Juu, kyllä on. Valmismatkat ja hotellivaraukset tulevat yhdelle hengelle kalliimmiksi kuin kahdestaan matkustaessa. 

Hei sinä joku luet juuri nyt tätä blogiani! Oletko sinä koskaan käynyt matkoilla itseksesi? Uskaltaisitko lähteä yksin matkaan? Vai haaveiletko jopa siitä vapaudesta, mitä kaikkea voisit tehdä yksin lomalla ulkomailla?

T. Ape

P.S. Matkakertomukset löydät klikkaamalla tästä


3 kommenttia:

  1. Ape täyttää 5-vuotta 17.9.2014. :)

    VastaaPoista
  2. Rakastan yksin matkustamista, vaikka toisinaan on kivaa saada kaveri mukaan. Tykkään liian paljon omaan tahtiin kulkemisesta ja olen vähän huono joustamaan. Edellinen reissu meni vähän pilalle, kun en päässyt näkemään niitä paikkoja ja asioita, joita olisin halunut, sillä kaveri heittäytyi hankalaksi.

    VastaaPoista